maandag 21 juni 2010

Netwijs.nl

Vandaag is de volledig vernieuwde website van Netwijs.nl live gegaan. De oude zoekmachine was aan een grondige opknapbeurt toe. Er zijn heel veel extra functionaliteiten aan toegevoegd. De site oogt daarnaast veel frisser. De nieuwe Netwijs heeft drie onderdelen:

  • Ik ben op school en ik wil leren

  • Ik ben thuis en ik wil spelen en leren

  • Ik wil als leraar inloggen




Het eerste onderdeel is vooral gericht op leren en het tweede met name op spelen (hier kun je bijvoorbeeld games spelen). Ook kunnen op een eenvoudige manier plaatjes worden gezocht.
Ten opzichte van het oude Netwijs is onder andere een onderverdeling in leeftijdscategorieën toegevoegd.
De zoekresultaten in Netwijs.nl worden niet zoals dat bij Google het geval is zonder meer van internet geplukt, maar zijn eerst door onze Netwijs redactie beoordeeld op bruikbaarheid in het primair onderwijs.

Het lerarendeel is nog "under construction". In dit onderdeel zullen bijvoorbeeld dossiers over allerlei onderwerpen beschikbaar zijn. Dossiers zijn gebundelde leereenheden (in de vorm van instructiemateriaal, oefenmateriaal, filmpjes, informatieve websites enzovoorts) die op verschillende manieren door de leerkracht ingezet kunnen worden. Een aantal dossiers wordt door Netwijs beschikbaar gesteld, en leraren kunnen ook zelf dossiers samenstellen.
Het lerarendeel zal zo worden ingericht dat het heel goed via het digibord gebruikt kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten