Als je met de nieuwste versie van de ACTIV software (Inspire) werkt en een flipchart wilt downloaden van internet, kun je een foutmelding krijgen. De flipchart die je wilt downloaden is gemaakt met ActivPrimary, de voorloper van Inspire.De extensie van de flipchart in Primary is .flp Dat is een andere extentie dan een flipchart die is gemaakt met Inspire. (deze heeft flipchart als extensie).
Wat moet je doen als je tòch de gevonden les wilt bekijken? Er zijn twee manieren om de les te kunnen gaan gebruiken.
Manier 1
Open de les die je wilt downloaden. Er verschijnt een popup schermpje met daarin de vraag of je deze les wilt [Openen], [Opslaan] of [annuleren]. Kies voor [Opslaan]. Je bent dan meteen in de gelegenheid om de les een andere naam te geven. Zet achter de naam van bestand.flipchart. Kies bij [Opslaan als type] voor [Alle bestanden]. Sla de les op in de map van je keuze.
Kies vervolgens voor [Opslaan].
Bovenstaande is een handeling die je iedere keer weer dient te herhalen. Niet erg als je niet vaak een les zoekt op het internet. Doe je dit echter vaker, dan is de tweede mogelijkheid een betere:
Manier 2:
Klik op de website op de link naar het bestand dat je wilt opslaan
Er verschijnt een venster:
Klik op Opslaan
Sla het bestand op in de map van je keuze
Klik na het downloaden op Openen:
Het volgende venster verschijnt:
Kies “Het programma in een lijst selecteren”
Kies in onderstaand venster het programma waarmee de flipchart moet worden geopend: “Inspire”
Als Inspire niet in de lijst staat, kan het programma worden gevonden via de knop “Bladeren”
Ga naar de map C:\Program Files\Activ Software\Inspire en kies het bestand Inspire.exe. Bestanden met de extensie .flp worden vanaf nu op deze computer met Inspire geopend.
Als een bestand met de extensie .flp eenmaal in Inspire is geopend, kan deze worden opgeslagen. Het bestand krijgt dan automatisch de nieuwe extensie .flipchart. Het bestand kan niet meer geopend worden in de oude versie ActivPrimary.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten