woensdag 20 januari 2010

Het Prentenboeken Archief

Het is voor leerkrachten erg lastig om een goede keuze te maken uit het aanbod aan digitale prentenboeken dat op internet beschikbaar is. Er zijn al veel websites die digitale prentenboeken aanbieden en doorlinken, maar de leerkracht moet op veel verschillende plaatsen kijken om te kunnen kiezen.
Daarom ben ik de laatste tijd in de verloren uurtjes bezig geweest met het maken van een yurls-pagina waarop ik een grote hoeveelheid prentenboeken uit allerlei bronnen samenbreng en beschikbaar stel.

Deze website is vandaag openbaar gezet: http://prentenboeken.yurls.net.


Het is nu een verzameling van ongeveer 190 prentenboeken.
De prentenboeken die als Powerpoint-presentatie beschikbaar zijn, heb ik omgezet naar flash, zodat ze online kunnen worden afgespeeld.

Ik ben momenteel nog bezig om bij elk prentenboek brongegevens te vermelden.
Als leerkrachten een digitaal prentenboek gemaakt heeft, kan deze naar mij worden toegestuurd en zal ik het prentenboek ook via deze site beschikbaar stellen.

3 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een mooi initiatief zeg. Het scheelt heel wat gezoek. Ik stop meteen met mijn eigen archief en ga dit gebruiken.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!
    Bedankt Henk.
    We zullen er veel gebruik van maken.
    José Rienks

    BeantwoordenVerwijderen