maandag 17 september 2012

Review Educatieve taal App: Bru-taal

Op donderdag 13 september 2012 heb ik door het 'retweeten' van een berichtje op Twitter een promocode gewonnen voor de Bru-taal App.
Op het moment van schrijven kost de App € 2,39

Stiekem ben ik er natuurlijk direct mee aan de slag gegaan, maar ik wilde toch even wat meer games gespeeld hebben om een goed beeld van deze App te krijgen.

De App kan ingezet worden voor uitbreiding van de woordenschat, het maken van zinnen, oefenen met werkwoorden en woordvorming.

Allereerst moeten er gebruikers aangemaakt worden, je typt je naam en je kiest een avatar.
Er is een Oefenmodus en een Hoofdspel.Ook zijn er toetsen in het Hoofdspel. Je moet wel eerst alle oefeningen doen, voordat je een toets kunt maken in het Hoofdspel. Je kunt na toets 1 pas verder met  de volgende onderdelen als je de toets hebt gehaald. 
In de Oefenmodus kun je wel een onderdeel naar keuze oefenen.



Ik heb ervoor gekozen om het geluid uit te zetten. De animaties zijn per spel verschillend en maken het voor kinderen leuk en gevarieerd om te oefenen. Wel heb ik nog wat schoonheidsfoutjes ontdekt in het spel en heb deze doorgestuurd naar de makers. Er zitten ruim 5000 items in de App, verdeeld over meerdere niveau's. 



Tips ter verbetering voor de makers:
Auditieve ondersteuning bij de Woordenschat oefeningen en afbeeldingen bij de woorden zou ik een meerwaarde vinden, ook vind ik de letters wat klein waarin de opdrachten geformuleerd staan.

De App is zeker een waardevolle aanvulling om in de verzameling educatieve Apps op school te hebben voor juist dié leerlingen die op een speelse manier aan de slag willen met taal.


1 opmerking:

  1. Getets met leerlingen, werkt geweldig! De kids hadden geen tips ter verbetering. Ze hoopten alleen dat er na level 50 nog iets nieuws zou komen... We wachten af...

    Zie: http://sjaboe.comoj.com/wordpress/?p=1828

    BeantwoordenVerwijderen